Vidste du at...

- Astma er den hyppigste kroniske sygdom hos børn.


- 128.000 børn kommer på skadestuen hvert år - mange efter hjemmeulykker.


- Ny undersøgelse viser, at hver tiende 3-årige er overvægtig.


- Tre ud af fire danskere mener, at tilsat farve i mad er overflødigt.


- Flere og flere helt almindelige børn spiser så meget smertestillende medicin, at de må have hjælp til at stoppe deres forbrug.

- Hvert tredje danske barn får hvidt brød til morgenmad, viser en ny undersøgelse.

- Der lever mere end 6,2 milliarder mennesker i verden. Af dem er 2,2 milliarder børn under 18 år. 1,9 milliarder af børnene bor i udviklingslande, og én milliard lever i fattigdom. Det er halvdelen af alle verdens børn.

- Magnetisk legetøj kan være livsfarligt for børn?

- Børns risiko for at udvikle allergier mindskes med 36 procent, hvis moderen spiser økologiske mælkeprodukter under graviditet og amning, viser forskning.

- Børn, der sover mindre end ni timer i døgnet, har tre gange så stor risiko for at udvikle fedme end andre børn.

- at to glas sodavand eller saftevand indeholder en hel dagsration af sukker for et børnehavebarn?

 

 


Søger du flere
artikler om børn?


 

Sponsorer

Rene ord for pengene
Digitalt bureau i Aarhus
Søgemaskineoptimering Aarhus
App Store Optimering (ASO)

 

Den som flaskehalsen peger på


Legebeskrivelse:

Deltagerne sidder i en rundkreds på gulvet og placerer en tom flaske i midten af kredsen. Flasken snurres rundt og den person flaskehalsen peger på skal udføre en aktivitet som de andre deltagere har fundet på. Når personen har udført aktiviteten finder han eller hun på en ny aktivitet og snurrer flasken rundt igen.

 

Aldersgruppe: Fra 4 år og opefter

Antal deltagere: Minimum 4 personer

Rekvisitter: En tom flaske

 

 

Denne leg stimulerer især børns selvforståelse – altså, en rigtig ”jeg-klog” leg.

Børnene der leger som om de er jegkloge
foregiver at de er store individualister, filosoffer, psykologer, forfattere og kunstnere.

Disse børn udvikler sig til at kunne
tænker dybt over tingene – men holder det meste for sig selv. De har en evne til at forstå egne følelser, og hvem de i virkeligheden er.

De har brug for
mennesker som kan være et forbillede for dem, give dem individuelle oplevelser og sætte dem i stand til at forstå, hvordan ting føles.

De vil elsker
at sætte sig mange mål for fremtiden, at drømme om fremtiden, men også stille at planlægge og fordybe sig i livets mange muligheder.

De bliver gode til
at arbejde alene og i eget tempo, være vedholdende og trofaste over for mål og følge deres intuition.

De bliver stimuleret til udvikling af jegkloghed
ved at få individuelle udfordrende opgaver, hvor de har tid til sig selv og stilhed til selvstudium og reflektion.




28 October 2011